״התמודדות עם אובדנות ומצבי סיכון - מבט אינטגרטיבי על המשגה, אבחון , התערבות במשבר ופסיכותרפיה״

 

 

מרצה: פרופ׳ גולן שחר

מיקום: תיכונט, רחוב שושנה פרסיץ 3, תל אביב

תאריך:  שישי ה- 4.3.16 בין השעות 0800-1400

 

 

הערכה וטיפול במצבי אובדניים ומצבי סיכון אחרים מהווים נדבך קריטי בעבודה הטיפולית הדורש ידע תיאורטי, מחקרי וקליני מקיף ועדכני. מטרת יום העיון הינה להציע מבט עדכני ואינטגרטיבי על טיפול באובדנות ומצבי סיכון, במהלכו נסקור את ההמשגות וההסברים התיאורטיים לגבי אובדנות בתאוריה, מחקר, ספרות ושירה, נעמוד על דרכים לאבחן ולהעריך רמות סיכון לאובדנות ונציע מבט אינטגרטיבי על שיטות התערבות וגישות טיפוליות במצבים קליניים המערבים אובדנות וסיכון.

 

על המרצה:

פרופ' גולן שחר הוא מומחה בפסיכולוגיה קלינית ורפואית, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, ופרופסור אורח לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל" בארה"ב. בעבודתו, משלב פרופ' שחר מחקר אמפירי על מצבים פסיכופתולוגים מורכבים ונפיצים, כולל מצבים אבדניים, יחד עם תאוריה ועבודה קלינית בתחום הפסיכותרפיה האינטגרטיבית. פרופ' שחר משמש כעורך הראשי של כתב העת הבינלאומי JOURNAL OF PSYCHOTHERAPY INTEGRATION, המתמקד בשילוב של שיטות טיפוליות שונות. הוא מייעץ ומדריך צוותים פסיכולוגים בתחום האובדנות, כולל הערכת הסיכון,ניהול משברים, ופסיכותרפיה אינטגרטיבית במצבים אבדניים. 

 

 

 

תכנית יום העיון:

 

בכל חלקי יום העיון ישולבו דוגמאות קליניות

0800 - התכנסות 

0830 - ברכות: ד"ר שרון זיו ביימן – מנהלת מכון שדות

0845 - מבוא: הפואטיקה המדעית של אובדנות(מבט משולב של קליניקה, 

            שירה וספרות יפה, וממצאים מדעיים על הגורמים לאובדנות והמנגנונים של גורמי הסיכון).

0930 - אבחון והערכת סיכון(תיאור פרוצדורות אבחון מרכזיות ואלגוריתם להערכת סיכון מונחית 

            ראיות).

1030 - הפסקת קפה.

1100 - ניהול משברים אובדניים(מה עושים עם החרפה באיומים ובמחוות האבדניות, איך מנטרלים 

            איום, איך מפתחים מערכות תמיכה, איך "קולטים" מחדש את המטופל  אחרי ניסיון אבדני).

1200 - הפסקת צהרים.

1230 - פסיכותרפיה דינאמית-אינטגרטיבית במצבים אבדניים (סוגיות מרכזיות בפסיכותרפיה 

            דינאמית-אינטגרטיבית במצבים אבדניים, תוך דגש על עבודה עם "אישיות אבדנית",  

            התייחסות לתהליכים של העברה והעברת נגד, ושילוב התערבויות אקטיביות בעבודה 

            הפסיכו-דינאמית).

1400 - סיום

 

קריאה מומלצת:

 

Kidd, S., Henrich, C. C., Brookmeyer, K. A., Davidson, L., King, R. A., & Shahar, G. (2006). The social context of adolescent suicide attempts: Interactive effects of parent, peer, and school social relations. Suicide & Life-Threatening Behavior, 36, 386−395. 

 

Shahar, G. (2010). Poetics, pragmatics, schematics, and the psychoanalysis-research dialogue (rift). Psychoanalytic Psychotherapy, 24, 315–328. 

 

Shahar, G. (2013). An integrative psychotherapist’s account of his focus when treating self-critical patients.Psychotherapy, 50,2013, 322-325. 

 

Shahar, G.,Bareket, L., Rudd, D., & Joiner, T. E. (2006). In suicidal young adults, hopelessness, depression and suicidality constitute a single syndrome. Psychological Medicine, 36, 913-922.

 

Shahar, G., & Davidson, L.(2009). Participation-engagement: A philosophically- based heuristicfor prioritizing interventions in the treatment of comorbid, complex, and chronic psychiatricconditions. Psychiatry: Interpersonal and Biological Processes, 72, 154–176.

 

 

 

 

 

עלות יום עיון: 220 ש״ח, 180 ש״ח לסטודנטים ומתמחים

*תינתן הנחה קבועה לנרשמים לשלוש פעילויות ומעלה

 

להרשמה אנא שלחו מייל ל - machonsadot@gmail.com

או התקשרו לכריס - 0527341212